Ford Ranger

Mijn Ford Ranger is een geweldig vervoermiddel. En het is multifunctioneel.

Ik vervoer er van alles mee. Zakken mais, kippenvoer, schriftjes voor de scholen, tafels, stoelen, kasten en niet te vergeten kinderen die heel graag even een stukje mee rijden in de open bak.

Onlangs moest ik een jonge stier van het ene naar het andere dagcentrum vervoeren.

Dat was wel een spannend ritje. Gelukkig hielden twee sterke mannen het dier in bedwang.

Maar ondanks dat voelde ik de auto af en toe goed heen en weer schudden.

De laatste tijd heeft de auto echter steeds meer problemen.

Soms heeft hij problemen met starten.  Gelukkig zijn er vaak wel mannen in de buurt die de auto aan kunnen duwen. Soms start hij gewoon weer na een uurtje wachten. Maar je kunt er nooit op aan.

Nu  was er een ander probleem. Ik kwam van Namitambo en had net de laatste kinderen afgezet, zodat ze niet zover hoefden te lopen. Ineens begon de auto heftig te trillen. Ik stopte om te kijken wat er aan de hand was, maar ik kon niets ontdekken. Dus maar weer voorzichtig verder rijden. Maar ineens hoorde ik een klap onder de auto. Toen kon ik echt niet meer verder. Een paar bereidwillige jongens wilden de auto wel even in de kant duwen zodat ik niet midden op de weg hoefde te blijven staan. Eén dook er ook gelijk onder de auto en vertelde me daarna dat er een verbindingsstuk was gebroken. Een klein probleem maar, zei hij. Tja, wat je klein noemt. De monteur moet er wel voor uit de stad komen om het probleem op te lossen. Nadat ik de monteur opgebeld had, zat er niets anders op dan te wachten tot hij kwam.

Ondertussen kwam er een vriendelijke man aan me vragen wat er aan de hand was. Hij vertelde me dat hij een automonteur was. Ik mocht mijn auto wel bij zijn huis parkeren. Hij zou goed op me letten dat er niets kon gebeuren met me.

Het was toen nog volop licht en ik bedankte hem voor zijn vriendelijkheid. Maar al snel begon het te schemeren en toen was het toch wel een fijn idee dat er iemand een oogje in het zeil hield.

Ik was heel blij toen mijn collega mr. Paundedi me opbelde om te vragen of hij me op moest komen halen. Je weet nooit hoe lang het duurt voordat je anders richting huis kunt.

De monteur arriveerde na twee uur wachten. De auto moest gesleept worden. Gelukkig hoefde ik niet achter het stuur....

Na dit avontuur heb ik helaas nog minder vertrouwen in mijn vervoermiddel.

Het heeft er al heel wat kilometers op zitten en is aan vervanging toe.

We willen de Ford graag inruilen voor een goede tweedehands auto.

Maar daar moet je toch al snel een bedrag van 9000 euro voor neertellen.

Misschien wilt u helpen?

 

U kunt elk bedrag storten op het bankrekeningnr van de Stichting Timotheos. NL57 RABO 01614 85 502 ovv. Auto

Alvast hartelijk bedankt!