Reactie op zorgen Stichting Timotheos

 

Beste belangstellenden,

Wellicht heeft u de ingrijpende nieuwsberichten over Stichting Timotheos gelezen in het Reformatorisch Dagblad en andere media.

Als werkgroep Ede leven we intens mee met Bep Klok en de betrokkenen. We proberen Bep bij te staan waar dit mogelijk is. Achter de schermen wordt er gewerkt aan een passende oplossing voor deze moeilijke situatie. Hierbij hebben we ons verenigd met de Steungroep Malawi, die bezwaard is over de gang van zaken binnen Stichting Timotheos. Zodra we meer weten, hopen we u daarover te informeren.

Naast het zo noodzakelijke gebed hopen we ons, naar onze verscheidene gaven en taken, van harte te blijven inzetten voor onze naasten in Malawi. Wat ons betreft blijft dit heel hard nodig. En we hopen dat we op u mogen blijven rekenen.

We mogen hier ook nog een bericht van Bep aan toevoegen:

“Er is mij gevraagd om een persoonlijk stukje toe te voegen aan deze brief. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik moet schrijven. Zelf ben ik geschokt van alle berichten die ik in de media heb gelezen. Vanaf april kon ik niet open schrijven over de grote problemen die we hier in Malawi ervaren. En dan ineens staat alles in de krant…! U begrijpt dat we met elkaar in zeer moeilijke omstandigheden verkeren.”

“Ik denk dat ik nog nooit zo sterk als in deze tijd heb ervaren dat dit de plaats is waar de Heere mij geroepen heeft. Ook al was het vaak zo moeilijk en uitzichtloos, de Heere gaf telkens weer wat nodig was.”

“Vorige week bereikten we een dieptepunt gezien alle ontwikkelingen. Toen dacht ik: ‘Nu geef ik het op, ik kan zo niet meer verder, dit is te veel.’ Maar juist toen ging er van alles gebeuren. Opeens kwamen er van alle kanten mensen bij elkaar die ons wilden steunen. Steeds komen deze woorden weer terug: ‘Laat af, en weet, dat Ik God ben. Ik zal verhoogd worden onder de heidenen. Ik zal verhoogd worden op de aarde.’ (Ps. 46:11) Wat een wonder dat God het alles in Zijn handen houdt. En Hij ook Zelf voor Zijn eer zorgt. Dat geeft hoop voor de toekomst!”

Met hartelijke groet, mede namens Bep Klok,

Werkgroep Ede