Onverwachts in Nederland...

 

Het was alweer een tijdje heel stil op mijn webblog...

Ik ben nu in Nederland voor een periode van drie maanden om tot rust te komen en te
herstellen van mijn vermoeidheid.

Vanaf begin september voelde ik me erg moe en sliep ik slecht.

Ik besloot om halve dagen te gaan werken.

In het begin leek me dat wel te helpen en ik kon weer beter slapen.

Maar toen ik een week vakantie had, leek het wel alsof het helemaal op was.

Het was moeilijk voor me om te ontdekken dat het niet meer ging en dat ik ziekteverlof
aan moest vragen.

Maar toen ik eenmaal te beslissing genomen had, gaf het me ook rust.

Het afscheid nemen van de mensen en kinderen daar viel niet mee. Oververmoeid zijn kennen ze
eigenlijk niet in Malawi. En omdat ze het niet kunnen begrijpen, denken ze dat
je niet meer terug komt. Ze waren dan ook erg geschokt toen ik hen vertelde dat
ik naar Nederland ging om uit te rusten.

Ik probeerde hen te overtuigen dat ik echt weer terug hoop te komen als ik hersteld ben, maar
ik kon hun zorg niet wegnemen.

Dat maakte het nog moeilijker voor mij om het los te laten 
omdat je voor je gevoel mensen teleur moet stellen. Maar aan de andere
kant voel je de band die er in de afgelopen jaren gegroeid is tussen de mensen.
Dat doet me ook weer goed.

Donderdag 11 oktober mocht ik weer veilig aankomen op Schiphol.

Nu ik inmiddels alweer bijna drie weken in Nederland ben, merk ik dat de rust me goed doet.
De eerste week voelde ik me nog erg gespannen en sliep ik heel slecht. Nu kom
ik meer tot rust en slaap ik ook beter.

Ik hoop binnenkort een coaching traject te gaan volgen bij een burn-out coach. .

De standaardmethode is een combinatie van lichaamsbeweging en coaching gericht op
het herstellen van de fysieke, emotionele en cognitieve balans. De sessies zijn
altijd in de natuur.

Ik hoop en bid dat ik mijn verloren energie weer terug mag krijgen en dat ik begin volgend
jaar D.V. mijn werk weer mag hervatten in Malawi.

Maar boven alles dat al deze dingen mee mogen werken ten goede en dat ik de Heere mag
leren volgen, waar Hij ook heen gaat.