Storm

Afgelopen maandag was het goed warm. Boven de 40 graden.

De volgende dag sloeg het weer helemaal om. Het begon te regenen en te waaien en het werd steeds frisser.

Dat is echt ongewoon voor deze tijd van het jaar. Meestal is het in deze maand heel warm.

Vannacht stormde het. Het dak van het schoolgebouw en het huis van de dominee is er voor een groot deel afgewaaid. Vanmorgen kreeg ik een berichtje. Toen ik belde, vroegen ze of ik alsjeblieft wilde komen.

Ik ben er heen gegaan. Het waaide daar nog vreselijk hard. Wat een ravage!



Vooral bij het huis van de dominee. Maar de dominee vertelde heel blij dat er niemand gewond was geraakt.

En dat hij heel dankbaar was dat de Heere hen gespaard had.

Hij kon zijn zegeningen nog tellen gelukkig.

Ik heb gelijk planken en spijkers besteld bij een 'hardware' zaak.

De spullen zijn daar gebracht. We hopen dat het weer wat rustiger zal worden zodat ze de schade weer snel kunnen herstellen. Want alles regent nu naar binnen. Daar wordt het er ook niet beter op.

Maar we mogen dankbaar zijn dat er niemand gewond is geraakt.

Deze schade is gelukkig nog te herstellen.