Verhuizen

 

Aan het einde van deze maand hopen we te gaan verhuizen naar een nieuwe plek in Mapanga. Ik zal tijdelijk intrek in het kantoor nemen omdat het huis voor mij nog niet gebouwd is.

Hoewel ik nog maar 2 ½ jaar in dit huis gewoond heb, zie ik er toch best een beetje tegen op om hier weg te gaan. Vanuit mijn veranda heb ik een prachtig uitzicht naar de bergen. Elke morgen zit ik daar eerst een uurtje in alle rust te ontbijten en wat te lezen voordat ik naar mijn werk ga. Dat zal ik echt missen. Je weet wat je hier hebt, je weet niet wat je krijgt.

Natuurlijk is het fijn om in een nieuw huis te wonen. Hoewel dat natuurlijk nog wel even duurt.

Hier in dit huis is alles oud. Een kraan die lekt, een plafond wat naar beneden dreigt te komen omdat het dak gelekt heeft en ga zo maar door.

Het heeft alles zijn voor en nadelen. Hier liggen veel herinneringen. Aan mooie en bemoedigende maar ook verdrietige en moeilijke momenten. Momenten dat we mochten ervaren dat de Heere hielp. Dat Hij ondersteunde als ik het niet meer wist. Gelukkig is de Heere aan tijd nog plaats verbonden. We hopen dat en bidden of de Heere met ons op wil trekken en ook daar in Mapanga zijn bewarende Hand over ons uit wil strekken.