Ziekenhuis

Ik zie dat ik al bijna een maand geen nieuws meer op mijn website heb geplaatst!

Er was genoeg om te vertellen maar de tijd ontbrak me gewoon even.

Goede Vrijdag en Pasen ligt inmiddels weer achter ons.

Op paaszondag moesten we met de matron van Mbulumbudzi naar het ziekenhuis.

Het wordt in mei al een jaar dat ze haar werk als matron niet meer kan doen.

Verschillende keren heeft ze in het ziekenhuis gelegen.

De laatste keer was in september. Toen had ze tbc.

Ze was net gestopt met de medicatie daarvoor.

Nu had ze erge diarrhee en ze kon helemaal niet meer lopen.

Ze moest in de auto gedragen worden.

Het bleek dat ze malaria had. Ze werd gelijk opgenomen.

Toen we een paar dagen later bij haar gingen kijken, schrokken we echt.

Ze was zo ziek. Haar adem ging heel snel en ze leek helemaal in de war.

Ze kon zich niet verstaanbaar maken.

We gingen op zoek naar een dokter. Die vertelde ons dat ze aan hersenvliesontsteking dachten.

Ze gingen de medicatie veranderen omdat ze niet reageerde op de medicijnen voor malaria.

Gelukkig ging het de volgende dag wat beter.

Maar het blijft nog echt zorgelijk.

Ze is nog te zwak om te praten.

Haar gezondheid is het laatste jaar heel hard achteruit gegaan.

We hopen en bidden dat ze nog weer wat op mag knappen.

Maar vooral dat de Heere haar naar de ziel genadig zou willen zijn.

Afgelopen dinsdag las ik met haar de geschiedenis van de koperen slang.

Eén gelovige blik op Hem en haar ziel zal genezen zijn.

De Heere kan het haar uit genade geven.